کارمزد خدمات بانکی ریالی

از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛

بخش دوم کارمزد خدمات بانکی ریالی به شبکه بانکی ابلاغ شد

پایگاه خبری اختبار- بانک مرکزی حداکثر نرخ‌های قابل وصول کارمزد خدمات بانکی (ریالی) شامل؛ ارزیابی اموال منقول و غیر منقول، اعتبارات و سایر خدمات را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه‌های شماره ۹۵.۲۱۸۵۴۶ مورخ ۱۱ مهرماه ۱۳۹۵ و شماره ۹۶.۶۱۱۲۳ مورخ ۱ خردادماه ‏1396 و با توجه به تکلیف قانونی مندرج در بند ۴ ماده۲۰ قانون عملیات بانکی بدون ربا و همچنین در اجرای مفاد بند «1» یک هزار و دویست و چهارمین جلسه مورخ ۲۳ تیرماه سال ۱۳۹۴  شورای پول و اعتبار با موضوع تعیین انواع و میزان حداقل و حداکثر کارمزد خدمات بانکی و بازنگری سالیانه آن توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به پیوست حداکثر نرخ‌های قابل وصول کارمزد خدمات بانکی (ریالی) شامل؛ ارزیابی اموال منقول و غیر منقول، اعتبارات و سایر خدمات برای اجرا ابلاغ می شود.

بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند به منظور رقابت با یکدیگر، حداکثر تا۳۰ درصد مبالغ مندرج در جداول ابلاغی، نرخ‌های کمتری را اعمال کنند. دریافت نرخ های جدید از تاریخ ۲۰‏ خرداد ماه ۱۳۹۶ مجاز بوده و مفاد بخشنامه‌های شماره ۹۱.۸۵۳۳۱ مورخ ۵ تیرماه ۱۳۹۱ و شماره ۹۱.۱۱۰۰۷۸ مورخ ۲۹‏ تیر ماه ۱۳۹۱ از این تاریخ منسوخ اعلام می شود و دریافت هرگونه وجه تحت عنوان کارمزد خدمات بانکی خارج از بخشنامه‌های ابلاغی، بدون اخذ مجوز از این بانک ممنوع است.

نرخ کارمزد خدمات بانکی مرتبط با بانکداری الکترونیک ( نظیر حواله سامانه‌ سحاب‏- انتقال کارت به کارت‏- و ساتنا، اعلام مانده موجودی حساب از طریق ATM, POS, PIN‏-PAD، صدور هرگونه کارت و کارت اعتباری، دریافت غیرحضوری قبوض، خدمات SMS، تلفنبانک، اینترنتی و خودپرداز) و همچنین پرداخت حقوق پرسنل سازمان‌ها و شرکت‌ها تا زمان ابلاغ بخشنامه جدید کارمزد خدمات بانکداری الکترونیک مطابق با مفاد بخشنامه شماره ۴۳۶۲۵ مورخ ۲۹‏ اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ بوده و کارمزد صدورکارت اعتباری مرابحه نیز مطابق با بخشنامه شماره ۲۰۷۰۳۶‏/95 مورخ ۳۱‏ شهریورماه ۱۳۹۵ این بانک قابل اجرا است.

 

خروج از نسخه موبایل