گفت‌وگو با ابراهیم امین‌زاده رتبه ۲ حقوق خصوصی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

پایگاه خبری اختبار- ابراهیم امین‌زاده متولد سال ۱۳۸۰ و دانشجوی حقوق دانشگاه شیراز است که در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ موفق به کسب رتبه ۲ حقوق خصوصی و رتبه ۲ حقوق مالکیت فکری شده است.

گفت‌وگوی اختبار با این رتبه برتر آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ را در ادامه می‌خوانید

لطفاً  ضمن معرفی خودتان، مختصری از سوابق تحصیلی و شغلی تان بگویید.

ابراهیم امین‌زاده متولد ۱۳۸۰ هستم، اهل شهرستان گراش از استان فارس و دانشجوی حقوق دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز هستم.

از کی مطالعه برای آزمون ارشد را شروع کردید و شیوه مطالعه شما به چه ترتیبی بود؟  فرصت مطالعه تمام‌وقت را داشتید یا احیاناً شاغل بودید؟

به طور کلی مطالعه‌ی دروس را از ترم پنج شروع و از ترم شش به صورت جدی‌تری مطالعه‌ منابع را برای آزمون ارشد شروع کردم و قبل از آن به مدت دوسال به طور مجازی دروس را گذراندم که با توجه به شیوع کرونا فرصت حضور در کلاس و آشنایی با فضای دانشگاه را نداشتم که همین باعث شد که در دوران مجازی مطالعه‌ی اندکی داشته باشم.

بله، به صورت کامل فرصت مطالعه داشتم، در ابتدا از روزانه ۶ ساعت شروع کردم و در ماه‌های آخر روزانه حداقل ۱۰ ساعت مطالعه‌ی مفید داشتم، که این را مدیون فداکاریِ مادرم هستم.

منابع مطالعاتی‌تان چه بود و چطور این منابع را انتخاب کردید؟

ابتدا از درس متون حقوقی یا همان زبان تخصصی که از دروس مورد علاقه‌ام می‌باشد شروع می‌کنم که در آن ۹۰/۶۷ درصد کسب کردم، با وجود اینکه عموماً برای داوطلبان آزمون های حقوقی مطالعه‌ی تک منبعی و تسلط بر همان یک منبع پیشنهاد می‌شود، برای درس متون حقوقی قضیه متفاوت است، هرچند برای سایر دروس تک منبعی بودن و تسلط بر همان یک منبع کافی و لازم است، لذا با توجه به دایره‌ی وسیع واژگان حقوقی به زبان انگلیسی از منابع مختلفی استفاده شد که آن‌ها را به ترتیب عرض می‌کنم

۱. Law text دکتر محمود رمضانی
۲. An excerpt of Oxford Dictionary of Law دکتر فرناز زمان‌خانی
۳. ۵۰۵ words of law text دکتر محمود رمضانی
۴. تست آزمون‌یار متون حقوقی  دکتر رمضانی
۵. متونی که در طول دوره کارشناسی در کلاس‌های درسی دانشگاه تدریس شد نیز بسیار کمک کننده بود از جمله:
Contract Law in Breaf Dr.H.Zakerinia, Convention On Contracts For The International Sale Of Goods, European Convention on Human Rights, Legal texts (ll) Dr.Shiravani.

حقوق مدنی: با توجه به مجازی بودن دانشگاه در چهار ترم اول، ابتدا از دو جلدی حقوق مدنی دکتر توکلی استفاده کردم که به صورت مفید و مختصر مطالب را بیان فرمودند و پس از آن شرح جامع حقوق مدنی دکتر بیات که به صورت جامع و گسترده‌تری به مباحث پرداخته‌اند و تست دکتر قربانی، و همچنین از اساتید گرانقدرم از بخش حقوق خصوصی دانشکده در خصوص درس مدنی بهره‌ی زیادی بردم، پیشنهادم این است که در صورت داشتن پایه‌ی قوی کتاب دکتر بیات را انتخاب کنید.

حقوق تجارت: در ابتدا کتاب‌های حقوق تجارت دکتر اسکینی که شامل ۵ جلد هستند و پس از آن برای تجارت ۳ و ۴ یعنی اسناد تجاری و ورشکستگی، کتاب دکتر رشیدی‌نسب و برای شرکت‌های تجاری متن قانون و همچنین تست دکتر قربانی که علاوه بر تست، توضیحات تشریحی نیز داشتند استفاده کردم

آیین‌ دادرسی مدنی: این درس را مدیون آموزش‌های دکتر محمدمهدی توکلی هستم و دو جلدی آیین دادرسی مدنی ایشان را استفاده کردم و برای تست نیز آیین دادرسی مدنی دکتر کمالوند

متون فقه: دوجلدی متون فقه دکتر سینجلی که جلد اول متن تحریرالروضه فی شرح اللمعه و توضیحات ایشان است و جلد دوم نیز تست آن مباحث است، اما در صورتی که وقت کمی تا آزمون باقی مانده باشد، متن تحریرالروضه فی شرح اللمعه و ترجمه‌ی آن مناسب است البته باید توجه شود که اگر این منبع را انتخاب کردید صرفا از ۳۶ باب آن سوال مطرح می‌شود و از ابواب عبادات، در آزمون حقوقی سوالی طرح نمی‌شود.

درباره برنامه مطالعاتی‌تان کمی توضیح بدهید.

برنامه‌ی مطالعاتی‌ام در تابستان و همچنین ماه‌های پایانی برگزاری آزمون که دیگر کلاس نمی‌رفتم و خود را برای آزمون آماده می‌کردم، به این شکل بود که از ابتدای روز به صورت هر یک ساعت و نیم الی دو ساعت یک‌بار یکی از درس‌ها را مطالعه می‌کردم، برنامه‌ام به این شکل بود که شب‌ها ساعت نه شب، نهایتاً تا ده شب می‌خوابیدم و صبح ساعت پنج بیدار می‌شدم و روزم را شروع می‌کردم.
به عنوان مثال درس حقوق مدنی که ضریب بیشتری داشت را در ابتدای برنامه می‌گذاشتم و به مدت دو ساعت مطالعه می‌کردم البته پس از آن با حدود ربع الی نیم ساعت استراحت به سراغ درس متون حقوقی می‌رفتم و الی اخر.
البته معتقدم هرکسی باید شیوه‌ی مطالعه‌ی خاص خودش را داشته باشد، چرا که انسان‌ها هر یک متفاوت و یک نسخه را نمی‌توان برای همه اعمال کرد

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب شما کدام دانشگاه بود؟ چرا؟

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی حقوق خصوصی دانشگاه تهران را انتخاب کردم، با مشورت از برخی از اساتید و دوستانم به این نتیجه رسیدم.

چه توصیه ای برای داوطلبان این آزمون دارید؟

بنده در سطحی نیستم که برای دیگران توصیه‌ای داشته باشم و هرکسی شیوه‌ی رسیدن به هدف خود را دارد و اهل شعار دادن نیز نیستم، اما چند چیز را یقین کرده‌ام که برای رسیدن به هرچیزی قطعا کمک کننده و تعیین کننده خواهد بود، اولی دعای مادر و پدر، دوم استمرار و پشتکار و سوم نماز اول وقت و معنویات.

کارنامه ابراهیم امین‌زاده رتبه 2 حقوق خصوصی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا