پایگاه خبری اختبار

گفت‌وگو با عاطفه آریافر رتبه ۱ حقوق خصوصی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

گفت‌وگو با عاطفه آریافر رتبه ۱ حقوق خصوصی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

پایگاه خبری اختبار  عاطفه آریافر متولد سال ۱۳۸۰ و فارغ‌التحصیل رشته حقوق از دانشگاه خوارزمی است که در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ موفق به کسب رتبه ۱ حقوق خصوصی و رتبه ۱ حقوق مالکیت فکری شده است.

گفت‌وگوی اختبار با این رتبه برتر آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ را در ادامه می‌خوانید.

لطفاً ضمن معرفی خودتان، مختصری از سوابق تحصیلی و شغلی تان بگویید.

عاطفه آریافر هستم متولد سال ۱۳۸۰، بعد از کنکور کارشناسی به دلیل علاقه ام به حقوق این رشته را برای تحصیل دانشگاهی انتخاب کردم و شهریور ماه ۱۴۰۲ از دانشگاه خوارزمی تهران فارغ‌التحصیل شدم.

از کی مطالعه برای آزمون ارشد را شروع کردید و شیوه مطالعه شما به چه ترتیبی بود؟  فرصت مطالعه تمام‌وقت را داشتید یا احیاناً شاغل بودید؟

تقریبا از اواخر مرداد ماه سال گذشته با ساعات خیلی کم شروع به مطالعه کردم و از شهریور ماه با برنامه ریزی ساعات مطالعه ام را کمی افزایش دادم، به دلیل اینکه مشغول به تحصیل نبودم تقریبا زمانم آزاد بود اما نمی‌توان به طور دقیق گفت که هر روز ساعات مشخصی مطالعه داشتم و این در طول دوره مطالعه ام متغیر بود؛ ممکنن بود یک روز ساعات کمتری مطالعه کنم یا حتی اصلا مطالعه نداشته باشم اما چیزی که اهمیت داشت تداوم در مطالعه ام بود. هر مبحثی را که مطالعه می‌کردم و به اتمام می‌رساندم روز بعد تست های آن را می‌زدم، انتهای هر هفته نیز مطالبی که در طول هفته خوانده بودم دوره می‌کردم و تست هایش را می‌زدم.

منابع مطالعاتی‌تان چه بود و چطور این منابع را انتخاب کردید؟

منابعم را با مطالعه مصاحبه رتبه های برتر سال های گذشته و پیشنهادات پیج های حقوقی معتبر و همچنین با توجه به سطح خودم انتخاب کردم.
آنچه در انتخاب منبع اهمیت دارد این است که داوطلب از مطالعه منابع مختلف که باعث ایجاد سردرگمی می‌شود امتناع کنند، پیشنهاد من این است که یک منبع را انتخاب کرده ‌و همان را چندین بار دوره کنند.

در درس حقوق مدنی: کتاب دکتر بیات و تست دکتر قربانی (البته در این درس کتاب دکتر توکلی هم برای داوطلبانی که پایه ضعیف تری دارند و مطالعه حقوق مدنی به صورت ماده به ماده برایشان دشوار است، گزینه مناسبی است اما ترجیح بنده به دلیل کامل بودن، کتاب دکتر بیات است که بعد از هر ماده و شرح آن نظر اساتید بزرگ و آرای وحدت رویه هم ذیل آن درج شده است)

آیین دادرسی مدنی: کتاب دو جلدی دکتر توکلی و تست دکتر عمروانی

حقوق تجارت: دو جلدی دکتر رشیدی نسب و تست دکتر قربانی

متون فقه: هم برای مطالعه و هم تست از کتاب های دکتر سینجلی بهره بردم

متون حقوقی: کتاب ۵۰۴ واژه حقوقی حبیب الله حبیبی و مینا حسینی، در این کتاب بعد از هر لغت جمله ای با آن لغت برای نمونه ذکر شده و تعداد کمی تست هم دارد، دوستان می‌توانند در کنار مطالعه این کتاب از سوالات کنکور سال های گذشته هم برای تست زدن استفاده کنند.

پرسش های آزمون چقدر با انتظار شما مطابقت داشت؟ نکته ای در شیوه طراحی پرسش ها یا منابع مورد استناد بود که شما را غافلگیر کرده باشد؟

سطح پرسش ها تقریبا مناسب بود و پرسش ها هم به گونه ای بود که بتوان با مطالعه منابعی که عرض کردم به آنها پاسخ داد ولی پرسش ها کمی پیچیده بود و برای پاسخگویی نیاز به زمان بیشتری داشت، خصوصا در درس متون حقوقی که سبک پرسش ها با آزمون های سال های قبل مقداری متفاوت بود و مطالعه متون و پاسخ به سوالات کمی زمان بیشتری می‌طلبید.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب شما کدام دانشگاه بود؟ چرا؟

بعد از مشورت با برخی اساتید و دوستان تصمیم گرفتم دانشگاه تهران را برای مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کنم.

عاطفه آریافر رتبه ۱ حقوق خصوصی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

بیشتر بخوانید:

خروج از نسخه موبایل