پایگاه خبری اختبار

گفت‌وگو با پارسا رضایی رتبه ۷ حقوق تجاری اقتصادی بین المللی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

گفت‌وگو با پارسا رضایی رتبه ۷ حقوق تجاری اقتصادی بین المللی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

گفت‌وگو با پارسا رضایی رتبه ۷ حقوق تجاری اقتصادی بین المللی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

لطفا ضمن معرفی خودتان ، مختصری از سوابق تحصیلی و شغلی تان بگویید

پارسا رضایی متولد سال ۱۳۸۱ هستم ، در دبیرستان در رشته ریاضی و فیزیک تحصیل کردم و بعد ازآن بنا به توصیه پدرم جناب آقای علی رضایی وکیل پایه ی یک دادگستری و به دلایل شخصی تصمیم گرفتم وارد رشته حقوق بشوم؛ لذا در سال ۹۹ وارد رشته حقوق شدم و در کنار تحصیل از همان ترم اول در دفتر وکالت پدر مشغول به کار شدم..
اولین بار در سال ۱۴۰۱ اواخر ترم شش مقطع کارشناسی در آزمون ارشد حقوق خصوصی شرکت کردم و به دلیل اینکه در آن سال تصمیمی برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد نداشتم صرفا برای کسب تجربه در آزمون آن سال شرکت کردم. در طول این ایام به خاطر علاقه زیادی که به تدریس داشتم، اقدام به تدریس دروس مدنی و اصول فقه برای دانشجویان رشته حقوق و همچنین مشاوره تحصیلی نمودم.
در اواخر سال ١۴٠٢ علیرغم شاغل بودن در آزمون ارشد شرکت کردم و موفق به کسب رتبه هفت رشته تجاری اقتصادی بین المللی شدم.

از کی مطالعه برای آزمون ارشد را شروع کردید و شیوه مطالعه شما به چه ترتیبی بود ؟ فرصت مطالعه تمام وقت را داشتید یا احیانا شاغل بودید؟

مطالعه جدی برای آزمون را پس از پایان مقطع کارشناسی حقوق شروع کردم و تقریبا روزی ۴ ساعت به طور مفید مطالعه داشتم و همین روند را به طور ثابت تا روز آزمون ادامه دادم با توجه به اینکه شاغل بودم نمی‌توانستم مدت زمان زیادی را در طول روز به مطالعه اختصاص بدهم و باز به همان علت ممکن بود نرسم بعضی از روزها مطالعه کنم اما از آنجائیکه به طور مستمر متعهد به اجرای برنامه درسی خود بودم توانستم دروس آزمون را به طور کامل مطالعه کنم و در کنارش هم تست زنی و مرور داشته باشم.

منابع مطالعه‌تان چه بود و چطور این منابع را انتخاب کردید درباره منابع مطالعاتی تان کم توضیحخ بدهید.

باید به این نکته اشاره کنم که من در زمان کارشناسی به جای مراجعه به جزوه خوانی، تمام تلاشم را صرف مطالعه کتاب‌های مرجع و گوش کردن تدریس اساتید معروف از جمله جناب اقای دکتر شهبازی نمودم از آنجائیکه در دفتر وکالت مشغول به کار بودم می توانستم مطالب تئوری که یادگرفته بودم را در قالب فعالیت های عملی از جمله لایحه نویسی و دادخواست نویسی و تحلیل پرونده های حقوقی اجرا کنم . این امر باعث شده بود که یک پایه ی علمی مناسب پیدا کنم و برای آزمون صرفاً از کتاب‌های منبع به عنوان مرور و جمع‌بندی استفاده کنم و در حوزه کارهای حقوقی تبحر زیادی بدست بیاورم.

متون حقوقی : دوره جامع متون حقوقی دکتر طاهر حبیب زاده + کتاب تست متون حقوقی انتشارات مجد

حقوق مدنی : تدریس های دکتر شهبازی + کتاب دکتر بیات + کتاب تست آقای دکتر قربانی

حقوق تجارت : کتاب دو جلدی حقوق تجارت به روش ساده آقای رضا رشیدی نسب + کتاب تست آقای دکتر قربانی

حقوق بین الملل خصوصی : کتاب آقای دکتر الماسی + کتاب تست حقوق بین الملل خصوصی انتشارات مجد

متون فقه : دوره جامع متون فقه خانم دکتر شعبان پور

متون حقوقی : برای درس متون حقوق دوره آقای دکتر طاهر حبیب زاده را مشاهده کردم و در کنارش هم به طور مستمر تست کار کردم. نکته ای که حائز اهمیت اینکه دوستان در مطالعه متون حقوقی صرفا به لغت خوانی و حفظ متون اکتفا نکنند بلکه در کنارش هم حتما تست کار کنند.
حقوق مدنی : چون پایه نسبتا خوبی داشتم یک دور به طور کامل کتاب آقای بیات را مطالعه کردم و در ادامه تا روز آزمون اقدام به مرور نکات و مطالب کردم.

حقوق تجارت : حقوق تجارت درسی بود که بیشترین زمان را برای مطالعه اختصاص دادم. پس از مطالعه اولیه کتاب های مطروحه بارها و بارها متن قانون و نکات نوشته شده را مرور کردم و تا می توانستم تست کار کردم بنظرم راز موفقیت در درس حقوق تجارت در یک چیز هست اونم مرور زیاد مخصوصا در مبحث حقوق شرکت ها.

حقوق بین الملل خصوصی : درس نسبتا آسان و کم حجمی می باشد بنده یک دور کتاب آقای الماسی را مطالعه کردم و متعاقبا تا روز آزمون نکات کلیدی را مرور کردم و در کنارش تست کار کردم .

متون فقه : بنده در ابتدای مطالعه آزمون تصمیم داشتم که درس متون فقه را پاسخ ندهم اما بعد از اینکه با دوره جامع و نکته و تست خانم دکتر شعبان پور آشنا شدم نظرم راجب این درس عوض شود و توانستم با آموزش های دوره فوق درصد قابل توجهی کسب نمایم و درصد بدست آمده در این درس یکی از دلایل تک رقمی شدن رتبه اینجانب بود.

پرسش های آزمون چقدر با انتظار شما مطابقت داشت؟ نکته ای در شیوه طراحی پرسش ها یا منابع مورد استناد بود که شما را غافلگیر کرده باشد؟

خوشبختانه سطح آمادگیم طوری بود که با چنین چالشی در آزمون مواجه نشدم

متون حقوقی: تغییر کرده بود و به مراتب آسان تر از سال های دیگه بود اما با این وجود یک الی دو تست اختلافی و غیر استاندارد طرح شده بود

حقوق مدنی تعهدات : مطابق انتظار بود اما خب بنده انتظار داشتم درصد بالاتری را در این درس کسب نمایم

حقوق تجارت: به نظرم سطح سوالات متوسط بود، یکی دو مورد اختلافی داده شده بود اما دور از انتظار نبود.

بین الملل خصوصی : بسیار آسان تر از سال های دیگه بود.

متون فقه : بنظرم سوالات امسال به گونه ای بود که با مطالعه مستمر به راحتی می شد نصف سوالات این درس را پاسخ داد.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب شما کدام دانشگاه بود؟ چرا؟

دانشگاه تهران به علت سطح علمی عالی و علاقه شخصی که به این دانشگاه دارم.

چه توصیه ای برای داوطلبان این آزمون دارید؟

بنظر من راز موفقیت در رعایت دو اصل است : ۱. تعهد ۲ . استمرار
بدون تعهد مسیر موفقیت هیچگاه شروع نمی شود و بدون استمرار این مسیر هرگز به پایان نمی رسد.
خودتون را باور داشته باشید به قول آنتونی رابیز ما انسان ها ماشین اثبات باورهامون هستیم.

حرف آخر

جا دارد از کسانی که در این مسیر به من کمک کردند و باعث رشد و تکامل من گردیده اند از جمله خانواده عزیزم و اساتید و بقیه دوستان تشکر و قدرانی نمایم، چرا که اگر حمایت های آنها نبود، شاید من در این جایگاه نبودم.

کارنامه پارسا رضایی رتبه ۷ حقوق تجاری اقتصادی بین المللی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

بیشتر بخوانید:

خروج از نسخه موبایل