برگزاری آزمون دفتریاری اسناد رسمی در سال ۱۴۰۳

پایگاه خبری اختبار- سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از برگزاری آزمون دفتریاری با هماهنگی سازمان سنجش خبر داد.

به گزارش اختبار به نقل از میزان، صفدر کشاورز، سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز سه شنبه ۶ شهریور ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهارکرد: آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۱۴۰۲ در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد و نتایج این آزمون در ۹ مرداد ماه در سایت سازمان سنجش بارگذاری شد. از مجموعه ۲۵ هزار و ۹۷۲ نفر شرکت کننده در این آزمون ۱۱ هزارو ۷۸۷ نفر آقا و ۱۴ هزارو ۸۸۵ نفر خانم بودند. پذیرفته شدگان این آزمون ۴ هزار و ۴۱۸ نفر که شامل ۲ هزار و ۱۵۳ نفر آقا و ۲ هزارو ۲۶۵ نفرخانم بودند.

کشاورز با اشاره به برگزاری آزمون سردفتری سال ۱۴۰۳ که ۲ شهریور ماه برگزار شد، گفت: در این آزمون ۳۲ هزار و ۱۳۶ نفر ثبت نام کرده بودند که شامل ۱۳ هزارو ۳۰۰ نفر آقا و ۱۸ هزارو ۸۳۶ نفر خانم بودند. همچنین آزمون دفتریاری در اسفند ماه سال گذشته برگزار و نتایج آن اعلام شد و از مجموعه هزارو ۲۲۴ نفر که به عنوان دفتریار از طرف سردفتران برای ابلاغ دفتریاری معرفی شدند شامل ۳۹۶ نفر آقا و ۸۲۸ نفر خانم بودند و مجموعا ۱۸۴ نفر پذیرفته شدند که ۵۹ نفر اقا و ۱۲۵ نفرخانم بودند.

سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: آزمون دفتریاری نیز امسال برگزار می‌شود و در حال جمع‌آوری اطلاعات دفتریاری هستیم و در نهایت آزمون دفتریاری را با هماهنگی سازمان سنجش برگزار خواهیم کرد. آزمون سردفتری ازدواج و طلاق سال گذشته برگزار شده بود و ۳۲۴ نفر پذیرفته شدند و آزمون جدید سردفتری ازدواج و طلاق را در ۲۰ مهرماه برگزار خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا