نحوه و مهلت اعتراض به نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

پایگاه خبری اختبار- داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ تا ۱۵ خرداد برای اعتراض به نتایج اولیه این آزمون فرصت دارند.

به گزارش اختبار، آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ چهارم اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شده است. بیش از ۴۷۶ هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند که ۵۳ درصد آنها زن و ۴۷ درصد نیز مرد هستند. نتایج اولیه این آزمون روز سه‌شنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۳ در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

بر طبق اطلاعیه سازمان سنجش، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی روز جمعه ۱۱ خرداد ماه منتشر می شود. این دفترچه شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است و به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی توصیه می‌شود ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی را به دقت مطالعه کرده و با توجه به نتیجه اعلام شده از روز شنبه ۱۲ خرداد ماه تا پایان روز چهارشنبه ۱۶ خرداد ماه نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی حداکثر تا ۱۰۰ کدرشته‌محل اقدام کنند.

روش اعتراض به نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ می‌توانند از طریق سامانه سازمان سنجش نسبت به ثبت اعتراض به نتایج اولیه آزمون اقدام نمایند.

پس از مشاهده کارنامه نتایج اولیه آزمون، آن دسته از متقاضیانی که در خصوص مندرجات کارنامه (به غیر از معدل کاردانی و کارشناسی، نام رشته تحصیلی یا نام محل اخذ مدرک کارشناسی) خود سؤالی دارند، ضمن توجه به توضیحات مربوط به کارنامه که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته و درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش درج شده، لازم است حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۵ منحصراً از طریق سیستم پاسخ‌گویی اینترنتی در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی http://request.sanjesh.org اقدام نمایند.

برای این منظور، داوطلبان می‌بایست به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و با ورود به سیستم پاسخگویی، نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام نمایند.
در بخش آزمون، گزینه «کارشناسی ارشد» و در بخش سال، گزینه «۱۴۰۳» را انتخاب کنید و بر روی گزینه جستجو کلیک کنید.
در این مرحله باید گزینه «تقاضای بررسی مجدد نمرات اکتسابی، رتبه و نمره کل» را برای اعتراض به نتایج اولیه دکتری انتخاب کنید.
نهایتاً با وارد کردن شماره داوطلبی و شماره پرونده خود، نسبت به ثبت اعتراض به نتایج آزمون اقدام کنید.

توجه داشته باشید که به مواردی که از طریق دیگر یا بعد از تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۵ واصل شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا