رییس کانون وکلای مرکز: نحوه ترازگیری در آزمون وکالت منطقی شود/ رتبه‌های آخر قبولی سال ۱۴۰۲، نمره ۴ از ۲۰ داشتند

پایگاه خبری اختبار- رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به پایین آمده سطح علمی پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت بعد از اجرای قانون تسهیل، گفت: نمره میانگین ۱۰ نفر آخر پذیرفته‌شدگان این آزمون از ۲۰ نمره، ۴ بوده است.

به گزارش اختبار به نقل از میزان، نشست خبری بهنام حبیب زاده مومن رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با محوریت ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در سی و دومین دوره هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز امروز ۱۵ مردادماه برگزار شد.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در این نشست به پذیرش فارغ التحصیلان قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار که سبب کاهش شدید سطح علمی پذیرفته شدگان شده است اشاره کرد و گفت: به قانون احترام می‌گذاریم، اما برای اصلاح آن تلاش می‌کنیم، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳هزارو ۹۴۴ قبولی در آزمون وکالت مطابق قانون تسهیل داشته‌ایم.

حبیب زاده مومن در مورد قانون تسهیل ادامه داد: در سال‌های گذشته کانون‌های وکلا به انحصارگری متهم شده بود، اما با قانون تسهیل مشاهده شد که سطح علمی پذیرفته شدگان کاهش یافته و نمره میانگین ۱۰ نفر آخر پذیرفته‌شدگان این آزمون از ۲۰ نمره ۴ بوده است که پیشنهاد ما به دولت و مجلس این است که نحوه تراز گیری اصلاح و معقول و منطقی شود.

وی گفت: نسل آینده رشته حقوق با قانون تسهیل نمی‌تواند تخصص و شایستگی‌های لازم را داشته باشد.

حبیب زاده مومن به یکی دیگر از مصوبات مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: اینکه لیسانس حقوق بدون تجربه عملی بتواند بدون نظارت نهادی بر او نماینده حقوقی شود درست نیست و از مجلس جدید می‌خواهیم این مقرره را که بر خلاف خود قانون تسهیل است اصلاح کند نگاه کاسب کارانه به وکالت ظلم به عدالت قضایی است.

حبیب زاده مومن در مورد آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ گفت: آبان‌ماه آزمون کارآموزی ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و منابع آزمون نسب به سال گذشته آزمون تغییر نداشته است.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز الزامی شدن وکالت را دغدغه اساسی عنوان کرد و افزود: اکنون در بسیاری از کشور‌ها به وکالت به عنوان یک امر الزامی پرداخته شده است و انتظار داریم در ایران نیز به سوی تخصصی و الزامی شدن وکالت حرکت کنیم هرچند در این زمینه رایزنی‌هایی در این زمینه با قوه قضاییه انجام شده است.

حبیب‌زاده مومن از راه‌اندازی سامانه ابلاغ‌های الکترونیک با عنوان سامانه اکو خبر داد و گفت: این سامانه از هفته آینده رونمایی خواهد شد و شهروندان و وکلا در صورتی که شکایتی داشته باشند می‌توانند به صورت الکترونیک در این سامانه ثبت کنند.

وی اضافه کرد: با الکترونیکی شدن ابلاغ‌ها هر ابلاغی از طریق سامانه ارسال خواهد شد و این امر به سهولت و سرعت امور کمک خواهد کرد.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز درباره تاثیر قانون تسهیل بر افزایش تخلفات وکلا گفت: برای بررسی رابطه معنادار میان اجرای قانون تسهیل و افزایش تخلفات انتظامی نیازمند حداقل گذشت یک سال از اجرای این قانون هستیم، اما به طور قطع اجرای این قانون باعث افزایش پرونده‌های انتظامی خواهد شد و شاید بخشی از آن به علت افزایش آمار تعداد دادیاران و یک شعبه به شعب انتظامی باشد.

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. واقعا چرا بعضی ها مخالف هستن که طرح تسهیل مقداری سخت تر بشه که هرکسی با هرسطح علمی پایینی نتونه قبول بشه این نفع جامعه و در نهایت ما هستش چرا یکم دور اندیشی نمیکنن فقط امسال رو میبینید؟!وکالت همینطور پیش بره به قدری اشباع میشه دوستان پشت آزمونی وما هم اگر قبول بشیم دیگر بدردمان نمیخوره فقط اسم وکیل رو یدک میکشیم فقط بعضیا چشمشون رو روی همه چیز بستن فقط میگن میخوان وکیل بشن به هر قیمتی خب برادر من سطح علمیت رو ببر بالا!

  2. با عرض سلام

    فقط یک نکته در خصوص صحبت های این عزیز بگم که اگر دوستانی حتی با نمرات پایین هم قبول شوند با توجه به مدت ۱۸ ماهه کاراموزی و اختباری که در پیش دارند قطعا وکلای خوبی می شوند حتی اگر اصل ازمون کنسل می شد باز بهتر بود چون هر کس راحتتر می توانست نسبت به اینده خود تصمیم گیری نماید

    لطفا نظر بنده را منتشر کنید
    با تشکر

  3. آقای ریس شمایی ک میای میگی ۴ نفر از کسانیکه سوالات اسفند۱۴۰۲ رو منتشر کردن دستگیر شدن وبعد میاین میگین امتحان در صحت و سلامته اول اینارو درست کن بعد بفکر میانگین و طرح تسهیل باش‌

  4. وکلا رتبه بندی بشن پایه یک تا پایه ده. تا مردم بی پول هم به وکیل با پایه پایین دسترسی داشته باشن

  5. الان بحث در خصوص آزمون استاندارد یا غیر استاندارد نیست ، وقتی یه قانون اشتباه و بدون آگاهی و از سر لجاجت تصویب میشه ، حاصل ش میشه همین بی سوادهای فعلی که در کارآموزی قبول شدن و خودشون هم تعجب کردن چطوری قبول شدن ، وکیل بیکار بی سواد به مراتب خطرناکتر از لیسانس حقوق بیکار هست ، به اندازه همین تعدا قاضی شاغل کمبود قاضی داریم و همچنین کارمند ثبت و شورای حل اختلاف ، چرا اینها رو استخدام نمیکنند ؟ بعد از جایی که یک ریال بودجه دولتی نداره توقع دارند وکیل شایسته جذب و تربیت کنه ، منبعد عواقب طرح تسهیل رو به وضوح در کشور خواهید دید

  6. اصلا نمره صفر از ۲۰ گرفته باشند، مگه سواد حقوقی به نمره است، رایی را بارگزاری کنم، که وکیل کانون وکلا از مرکز سمنان( قبولی قبل از طرح تسهیل) نتوانسته از خواسته وجه التزام تنظیم سند روزی صد میلیون تومان در سال ۹۹ دفاع کند و موکل نگون بختش محکوم به پرداخت وجه التزام ایفای تعهد غیر مالی روزی صد میلیون تومان شده؟؟؟؟؟ بار گزاری کنم به ببینید وکالت به نمره بالا نیست… به پاک دستی است!!!…

  7. این آقایون اول بیان بگن اون یک درصد برتر در آرمون سال پیش نمره شون از ۲۰ چند شده؟ وقتی شما آزمونی طرح می‌کنی که به شدت غیر استاندارده و یک درصد برتر آزمون با میانگین نمره ۱۰ از ۲۰ و بلکه کمتر قبول شدن، دیگه نباید بیای بگی یک درصد آخر با نمره ۴ از ۲۰ قبول شدن. این حضرات ابتدا یه آزمون استاندارد طراحی کنن و بگیرن، بعد بیان بگن نمره نفر اول چند شد و نمره نفر آخر چند شد.
    لطفا این نظر منو منتشر کنید

    1. سلام
      درود بر تو که از نمره ۴طرفداری می کنی ………
      با آرزوی بهترین ها دوست عزیز
      راه پیشرفت بر تو باز است ……..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا