آشنایی با خدمات سامانه الکترونیکی «ثبت من»

پایگاه خبری اختبار- سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از راه اندازی سامانه الکترونیکی «ثبت من» به منظور استفاده غیر حضوری از خدمات این سازمان خبر داد.

به گزارش اختبار این سامانه به منظور دسترسی یکپارچه متقاضیان به تمامی خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از قبیل سامانه های ملک، مالکیت معنوی ، اسناد رسمی ، ازدواج و طلاق ، ثبت شرکت ها ، اجرای اسناد رسمی و … طراحی و پیاده سازی گردیده است.

 طبق اعلام روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک در حال حاضر تعدادی از خدمات سامانه های فوق در سامانه قابل بهره برداری است که کاربران می توانند پس از ثبت نام و ورود با نام کاربری خود و با «امکان احراز هویت دوعامله»، از این خدمات استفاده نمایند.

شایان ذکر است «احراز هویت هوشمند» و امکان استفاده از «احراز هویت مبتنی بر ثنا قوه قضائیه» و راه اندازی «امضاء الکترونیک» به منظور عدم ارسال فیزیکی مستندات و عدم حضور فیزیکی متقاضی از طریق «درگاه ثبت من» از جمله اقداماتی است که در دست بررسی و انجام است.

ورود به سامانه ثبت من

جهت ورود به سامانه ثبت من از طریق لینک زیر می توانید اقدام نمایید:

www.ssaa.ir

راهنمای تصویری استفاده از سامانه خدمات من را در فایل زیر به طور کامل مشاهده کنید:

راهنمای تصویری کار با سامانه ثبت من

علاوه بر خدمات ثبتی که کاربر می بایست برای استفاده از آن ها در سامانه ثبت نام کند، «ثبت من» شامل خدماتی است که کاربران به صورت عمومی و بدون ثبت نام می توانند از آن ها استفاده کنند که به شرح زیر است:

 

سامانه ثبت من
سامانه ثبت من

خدمات سامانه الکترونیکی «ثبت من»

 املاک

  •  املاک من: لیست املاکی که دارای سند مالکیت می باشند و در سامانه جامع املاک داده آمایی شده اند به همراه جزییات و چاپ سند
  •  خوداظهاری املاک: ثبت درخواست اصلاح اطلاعات املاک در صورت نیاز
  •  تصدیق اصالت سند( خدمات عمومی): با درج اطلاعاتی از قبیل استان و حوزه ثبتی، پلاک اصلی و فرعی و کد ملی مالک، اصالت آن سند مورد بررسی قرار می گیرد

 اسناد رسمی

  •  تصدیق اصالت سند(خدمات عمومی): امکان آگاهی از اصالت و محتوای سند با ورود اطلاعات شناسه یکتا و رمز تصدیق سند
  •  اسناد رسمی من: نمایش کلیه اسناد ثبت شده برای شخص در سامانه ثبت الکترونیک اسناد در دفاتر اسناد رسمی از سال ۱۳۹۲
  •  دفاتر دارای ظرفیت ثبت سند (خدمات عمومی): نمایش فهرستی از دفاتر اسناد رسمی که ظرفیت ثبت سند آن ها به اتمام نرسیده است.
  •  پیگیری استعلام (خدمات عمومی): نمایش آخرین وضعیت استعلام الکترونیکی ملک با ورود شناسه یکتای استعلام
  •  نقشه دفاتر اسناد رسمی (خدمات عمومی): نمایش محل جغرافیایی دفاتر اسناد رسمی بر روی نقشه. کاربران می توانند بر روی نقشه دفترخانه نزدیک محل سکونت خود را انتخاب و از آدرس دقیق و اطلاعات تماس آن دفترخانه آگاه شوند.

 ازدواج و طلاق

 

 وقایع ازدواج و طلاق:

نمایش کلیه وقایع ازدواج و طلاق ثبت شده برای شخص در سامانه ثبت وقایع ازدواج و طلاق در دفاتر ازدواج و طلاق از سال ۱۳۹۲

 دفاتر دارای ظرفیت (خدمات عمومی):

نمایش فهرستی از دفاتر طلاق که ظرفیت ثبت سند آن ها به اتمام نرسیده است.

 نقشه دفاتر ازدواج و طلاق(خدمات عمومی):

نمایش محل جغرافیایی دفاتر اسناد رسمی بر روی نقشه. کاربران می توانند بر روی نقشه دفترخانه نزدیک محل سکونت خود را انتخاب و از آدرس دقیق و اطلاعات تماس آن دفترخانه آگاه شوند.

اجرای اسناد رسمی

 استعلام ممنوع الخروجی(خدمات عمومی):

اطلاع اشخاص از وضعیت ممنوع الخروجی های صادره از سازمان ثبت اسناد و املاک بر اساس صدور انواع اجراییه و درخواست متعهدله جهت ممنوع الخروج نمودن متعهد می¬باشد و با توجه به صدور ممنوع الخروجی از سایر مراجع قضایی، قابل استناد برای ادارات نمی¬باشد.

 پیگیری پرونده اجرا:

پس از صدور اجراییه،تشکیل پرونده اجرایی و ارسال پیامک نام کاربری و رمز عبور مجزا توسط سیستم، هریک از اشخاص پرونده به روند عملیات اجرایی پرونده خود دسترسی دارند.

 ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

  •  شرکت های من: دریافت فهرست شرکت ها و موسسات غیر تجاری که کاربر جاری مالک تمام و یا بخشی از آن ها می باشد.
  •  فهرست مدارک قابل امضا : نمایش مدارک و امضا توسط کاربر ( در دست ساخت )
  •  فرهنگ واژگان: با توجه به نیاز کاربران به فرهنگ واژگان در انتخاب نام شرکت در زمان ثبت درخواست تاسیس این امکان نیز به این بخش افزوده شده است.
  •  پرداخت الکترونیک : امکان پرداخت الکترونیک هزینه حق الثبت تاسیس و هزینه تعیین نام از طریق درگاه پرداخت اینترنتی بدون مراجعه متقاضی به اداره ثبت شرکتها راه اندازی و در استان قزوین پایلوت شده است.

 پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی

  •  استعلام شناسه ملی(خدمات عمومی): استعلام شناسه ملی از پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی کشور
  •  درخواست تخصیص شناسه ملی: اختصاص شناسه ملی به اشخاص حقوقی فاقد شناسه ملی
  •  درخواست اصلاح: اصلاح اطلاعات شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور
  •  درخواست رفع تعلیق: رفع تعلیق شناسه ملی دارای وضعیت تعلیق (در دست ساخت )
  •  درخواست بازبینی: بازبینی اطلاعات شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور

 مالکیت معنوی

  •  اظهارنامه های من: فهرست اظهارنامه هایی که کاربر جاری یکی از اشخاص آن اظهارنامه است

 نوبت دهی

  •  نوبت دهی سامانه مالکیت معنوی (خدمات عمومی): امکان ثبت نوبت جهت مراجعه حضوری به مرکز مالکیت معنوی

مکاتبات مکانیزه

  •  مشاهده وضعیت مکاتبات (خدمات عمومی): مشاهده آخرین وضعیت مکاتبات مکانیزه درون و برون سازمانی

 نظرسنجی

 نظرسنجی خدمت محور:

پس از دریافت هر خدمت در یکی از سامانه های سازمان ثبت اسناد یک نظرسنجی با محوریت آن خدمت در سامانه ایجاد شده است که شخص دریافت کننده خدمت ضمن دریافت پیامک مربوطه می تواند در سامانه ثبت من نسبت به کیفیت خدمتی که دریافت کرده است نظر خود را ثبت نماید

 نظرسنجی عمومی:

این نظرسنجی وابسته به شخص و یا خدمت خاصی نبوده است و عموم کاربران می توانند نسبت به ثبت نظر خود اقدام نمایند

سایر خدمات در دست اقدام  سامانه  الکترونیکی “ثبت من”

سایر خدمات به شرح ذیل در دست انجام بوده که در برنامه آتی در درگاه «ثبت من» بارگذاری و ارائه خواهد شد.

 املاک

  •  درخواست صدور سند: دریافت اطلاعات مالک و ملک جهت صدور سند تک برگ
  •  املاک دولتی: مورد استفاده وزارت اقتصاد و دارایی می باشد

ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

 ثبت درخواست صورت جلسات تغییرات:
  • ثبت و ارسال صورتجسات تغییرات شرکتها مطابق قانون تجارت ، مبنی بر انواع مجامع و تصمیمات
 ثبت درخواست اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی:
  • ثبت و ارسال اظهارنامه دفتر تجارتی مبتنی بر اظهارنامه پلمب دفاتر قانونی، این فرایند پس از پایان عملیات پلمب دفاتر توسط تجار (اشخاص حقیقی و حقوقی) قابلیت بهره¬برداری دارد. پس از ثبت و ارسال اظهارنامه امورکارشناسی مربوطه در بخش درون سازمانی اعمال و با سرویس الکترونیکی موجود با وزارت صمت مقدمات صدور کارت بازرگانی مهیا خواهد شد
 ثبت درخواست ثبت درخواست تاسیس:
  • ارائه درخواست ثبت انواع اشخاص حقوقی مطابق قانون تجارت( با مسئولیت محدود، سهامی خاص، سهامی عام ، تعاونی و …. ). در درخواستهای تاسیس بر اساس کلیه اقلام اطلاعاتی مندرج در سامانه مستندات بصورت خودکار ایجاد گردیده، کنترلهای مورد نیاز بر اساس سرویسهای الکترونیکی موجود انجام ، اساسنامه های مرتبط با خوشه و گروه مشخص شده برای شخصیت حقوقی ایجاد و درخواست برای کارشناسی حقوقی توسط مراجع ثبت شرکتها ارسال می¬گردد
 امکان رهگیری درخواست:
  • امکان رهگیری کلیه درخواستهای ثبت شده در سامانه از قبیل درخواستهای تاسیس، صورتجلسات تغییرات، اظهارنامه پلمب دفاتر، اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی ، با شماره پیگیری و در صورت عدم اطلاع با استفاده از منوی فراموش کرده ام.
 ثبت درخواست اظهارنامه پلمب دفاتر قانونی:
  • ثبت و ارسال اظهارنامه پلمب دفاتر قانونی بر اساس اطلاعات سال مالی اشخاص حقیقی و حقوقی، اطلاعات مدیران و تعداد و انواع دفاتر روزنامه و کل

 پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی

  •  استعلام شناسه ملی: استعلام شناسه ملی از پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی کشور
  •  درخواست تخصیص شناسه ملی: اختصاص شناسه ملی به اشخاص حقوقی فاقد شناسه ملی
  •  درخواست اصلاح: اصلاح اطلاعات شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور
  •  درخواست رفع تعلیق: رفع تعلیق شناسه ملی دارای وضعیت تعلیق
  •  درخواست بازبینی: بازبینی اطلاعات شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور

 مالکیت معنوی

  •  ثبت طرح صنعتی: ثبت اظهارنامه طرح صنعتی
  •  جستجوی طرح صنعتی:جستجو در طرح های صنعتی که دارای گواهینامه است
  •  ثبت اختراع: ثبت اظهارنامه اختراع
  •  جستجوی علامت تجاری: جستجو در علایم تجاری که دارای گواهینامه است
  •  ثبت علامت تجاری: ثبت اظهارنامه علامت تجاری
  •  جستجوی اختراع: جستجو در اختراعاتی که دارای گواهینامه است
نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام سال ۱۳۹۰ بیمار ودر بیمارستان بستری بودم همسرم طلاق گرفت نمی‌دانم در کدام دفترخانه اقدام کرد شنیدم دفتر طلاق ۲۰ کرج متاسفانه پیدا نکردم چکار باید بکنم

  2. نقشه دفتراسناد رسمی ۹۷۰ تهران در برنامه ثبت من دیده نمی‌شود. لطفا ایجاد شود نشانی دفتر ۹۷۰ تهران میدان آزادی ابتدای خیابان آزادی نبش کوچه نوربخش پلاک ۱۲ طبقه دوم واحد ۳ ۶۶۰۴۵۰۵۴
    کد پستی ۱۳۴۱۶۵۸۱۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا