اصلاحیه دستورالعمل ضوابط و شرایط تأسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی

اصلاحیه دستورالعمل ضوابط و شرایط تأسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی

مصوب ۹۶/۷/۲۶ رئیس قوه قضاییه

پایگاه خبری اختبار- رئیس قوه قضاییه، «اصلاحیه دستورالعمل ضوابط و شرایط تأسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی» را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، رئیس قوه قضاییه، «اصلاحیه دستورالعمل ضوابط و شرایط تأسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی» را ابلاغ کرد.

  متن کامل این دستورالعمل به شرح ذیل است:

اصلاحیه دستورالعمل ضوابط و شرایط تأسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی

در اجرای ماده ۲ آیین نامه ارائه خدمات الکترونیک قضایی مصوب ۱۳۹۱/۳/۲۲ رییس قوه قضاییه، مواد ۷، ۱۱، ۱۳، ۱۴، ۲۲ و ۲۴ دستورالعمل ضوابط و شرایط تأسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی، مصوب ۹۲/۲/۲۶ به شرح زیر اصلاح و جایگزین مواد فوق و تبصره‌های آن می‌شود.

ماده ۷ . شرایط اختصاصی کارشناس فناوری و کارمندان دفتر به شرح ذیل است:

۱. دارا بودن مدرک کاردانی یا بالاتر در رشته‌های مرتبط با رایانه و فناوری اطلاعات از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی

۲. داشتن حداقل بیست و پنج سال سن

۳. دارا بودن اطلاعات پایه و مهارت کار با رایانه مورد تأیید اداره کل برای این سمت

ماده ۱۱ . وظایف شورا به قرار ذیل است:

الف. بررسی و پیشنهاد برنامه‌های راهبردی و عملیاتی، نظام‌نامه‌ها، شیوه‌نامه‌ها، و دستورالعمل‌های اجرایی، نظارتی و فنی مربوط به توسعه دفاتر به اداره کل جهت تصویب در مراجع ذی‌صلاح.

ب. پیشنهاد میزان هزینه‌های مربوط به خدمات دفتر به اداره کل جهت تصویب رئیس مرکز.

ج. بررسی تقاضای صدور، تمدید، انصراف، لغو، تعلیق پروانه، جابجایی و جایگزینی و پیشنهاد آن به اداره کل.

د. سایر امور محول از سوی اداره کل.

ماده ۱۳ . کانون به وسیله هیأت مدیره‌ای مرکب از هفت نفر به شرح ذیل اداره می‌شود:

۱. دو نفر از مدیران دفاتر از بین مدیران پیشنهادی اعضای کانون و تأیید رئیس مرکز؛
۲ـ دو نفر از قضات با حداقل ده سال سابقه قضایی به پیشنهاد شورا و تأیید رئیس مرکز؛
۳ . مدیر یا نماینده تام‌الاختیار اداره کل خدمات الکترونیک قضایی؛
۴ . یک نفر نماینده مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه؛
۵ . مدیر عامل کانون.

تبصره . دوره تصدی اعضای هیأت مدیره سه سال و انتخاب مجدد آن‌ها بلامانع است.

ماده ۱۴ . اعضای هیأت مدیره در اولین جلسه با رأی مخفی، یک نفر را با اکثریت آراء ترجیحاً از بین مدیران دفاتر خدمات، به عنوان مدیر عامل و از میان افراد مذکور در بند یک ماده ۱۳ این دستورالعمل، یک نفر را به عنوان رئیس هیأت مدیره و یک نفر را به عنوان خزانه‌دار انتخاب خواهند کرد. جلسات هیأت مدیره با حضور اکثریت اعضاء تشکیل و تصمیمات هیأت مدیره با رای اکثریت اعضای هیأت مدیره معتبر است. مدیر عامل کانون نماینده قانونی کانون در اجرای مصوبات هیأت مدیره است و مکاتبات کانون با امضای او و در امور مالی به همراه امضای خزانه دار معتبر خواهد بود.

تبصره . مدیر عامل کانون باید به صورت تمام وقت در کانون حضور داشته باشد و برای اداره دفتر خود کفیل معرفی کند.

ماده ۲۲ . شکایات واصله از دفاتر و تخلفات گزارش‌شده در هیأت بدوی و در صورت قابل تجدیدنظر بودن در هیأت تجدیدنظر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

اعضای هیأت بدوی و تجدیدنظر به قرار ذیل می‌باشند:

۱. دو نفر از قضات برای هریک از هیأت‌ها به انتخاب رییس مرکز؛
۲ . یک نفر نماینده کانون غیر از افراد هیأت مدیره در هیأت بدوی؛
۳ . یک نفر نماینده اداره کل در هیأت تجدیدنظر.

تبصره ۱ . یکی از قضات عضو هیأت با رأی اکثریت اعضاء به عنوان رئیس هیأت انتخاب می‌گردد.

تبصره ۲ . جلسه هیأت با حضور کلیه اعضاء تشکیل و رأی اکثریت به وسیله رئیس هیأت انشاء می‌شود.

ماده ۲۴ . محکومیت‌های ردیف یک تا چهار ماده ۲۳ این دستورالعمل قطعی و بقیه با اعتراض محکوم‌‍‌علیه یا رئیس مرکز قابل تجدیدنظر در هیأت تجدیدنظر است.

این اصلاحیه در تاریخ ۹۶/۷/۲۶ به تصویب رئیس قوه قضائیه رسید و از تاریخ تصویب لازم‌الاجرا است.

صادق آملی لاریجانی

 

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا