اعلام نتیجه فراخوان تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اعلام کرد

اعلام نتیجه فراخوان تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

داوطلبان می توانند با استفاده از شماره ملی و رمز عبور از طریق سایت adliran.ir امتیاز کسب شده مربوط به خود را دریافت کنند

مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با انتشار اطلاعیه های جداگانه ای ضمن اعلام خبر اعلام نتیجه فراخوان تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مهلت و شیوه اعتراض احتمالی به نتایج اعلام شده، نحوه ارزیابی و الویت بندی متقاضیان و نحوه و زمان ارائه مدارک پذیرفته شدگان مرحله ابتدایی را نیز اعلام کرده است، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در این رابطه چهار اطلاعیه منتشر کرده است که به این شرح هستند :

 

اطلاعیه شماره شش
اعلام نتایج اولیه فراخوان تکمیل ظرفیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سال ۹۳

مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در راستای تکمیل ظرفیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در مراکز استان ها اقدام به اعلام نتایج  ثبت نام نموده است . جهت مشاهده امتیاز مکتسبه با مراجعه به در‌گاه  www.adliran.ir و فشردن کلید " ثبت نام و پیگیری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی " و در قسمت "پیگیری" با استفاده از شماره  ملی و رمز عبور اقدام نمایید.
لازم به ذکر است در صورتی که رمز عبور خود را فراموش نموده اید با وارد نمودن شماره شناسنامه و شماره تلفن همراهی که در هنگام ثبت نام ورود اطلاعات کرده اید اقدام به روئیت امتیاز نمایید .
به عنوان مثال به جای رمز عبور به شکل زیر اقدام نمایید:
اگر شماره شناسنامه شما ۱۵۴ و شماره همراه شما ۰۹۱۲۴۴۴۴۴۴۴ می‌باشد به شکل زیر از چپ به راست عمل نمایید:
۱۵۴۰۹۱۲۴۴۴۴۴۴۴

 

اطلاعیه شماره هفت
زمان و نحوه اعتراض به نتایج اولیه فراخوان تکمیل ظرفیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سال ۹۳

پیرو اعلام نتایج اولیه اعطای پروانه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ، متقاضیان محترم می توانند از تاریخ ۱۳۹۳/۱۲/۲۵ به مدت ۲۰ روز اعتراض در این خصوص را با ورود به صفحه شخصی خود در قسمت ثبت نام و پیگیری مجوز دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و انتخاب گزینه " ارسال شکایت " اعلام نمایند . لازم به ذکر است اعتراض ها صرفا" از این طریق رسیدگی می‌گردد و از مراجعه حضوری جدا" خودداری فرمایید.

 

اطلاعیه شماره هشت
نحوه ارزیابی و الویت بندی متقاضیان تاسیس دفاتر الکترونیک قضایی

ارزیابی و اولویت­ بندی درخواست­ های تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، نوعی تصمیم ­گیری بر اساس معیارهای چندگانه است. این معیارها هم از نوع کمی و هم از نوع کیفی می­ باشد. با توجه به تعداد قابل توجه درخواست ­ها، از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی در تدوین روش ارزیابی بهره ­گیری شده است. با این تفاوت که به علت تعداد فراوان درخواست­ ها، به جای مقایسات زوجی از مقایسات با مبنای استاندارد استفاده شده، و در هر مورد جداول امتیازی استاندارد تدوین گردیده است.
ارزیابی درخواست ­ها در دو بخش کلی انجام شد. ابتدا الزامات و معیارهای کنترلی براساس موارد زیر مورد بررسی قرار گرفت.
·        کنترل سن
·        کنترل ماده ۸ دستورالعمل مبنی بر ممنوعیت دریافت پروانه دفتر خدمات الکترونیک قضایی
·        کنترل تابعیت و دین
·        کنترل اعتبار دانشگاه محل تحصیل
·        کنترل مجاز بودن رشته تحصیلی
نتیجه بررسی این معیارها منجر به رد درخواست و یا پذیرش آن برای امتیازدهی گردید. لذا تنها درخواست­ هایی امتیازدهی شدند که در مرحله بررسی معیارهای کنترلی پذیرفته گردیدند.
درخواست های پذیرش شده بر اساس ۴ معیار با وزن های مشخص ذیل مورد بررسی قرار گرفتند :

معیار

وزن معیار

تحصیلات

۳۰%

سابقه کاری مرتبط

۵۰%

مهارت  اختصاصی

۱۰%

سن

۱۰%

در مورد سابقه کاری مرتبط ذکردو نکته ضروری به نظر می رسد. اول اینکه سابقه ی کاری مرتبط به دو بخش سابقه حقوقی – قضایی و سابقه ی مدیریتی تقسیم شده است که مجموع آنها امتیاز این قسمت را مشخص می نماید. دوم اینکه صرفاً امتیازهای سابقه ی کاری بالای ۵ سال مورد محاسبه قرار گرفته است.
نتیجه امتیازدهی این معیارها منجر به تعیین یک امتیاز نهایی گردید. با توجه به جلسات برگزار شده در شورای خدمات الکترونیک قضایی و بررسی امکان کسب امتیاز توسط متقاضیان و در نظر گرفتن استانداردهای مورد نیاز برای مدیریت این دفاتر، مقرر گردید افرادی که امتیاز بالای ۸۰ را  براساس ارزیابی صورت گرفته کسب کرده اند به عنوان پذیرفته شدگان اولیه معرفی گردند. با توجه به موارد مذکور در این مرحله هیچ گونه آزمونی برگزار نشده و اسامی اعلامی فقط براساس پارامترهای فوق الذکرانتخاب شده اند.

 

اطلاعیه شماره نهم
نحوه و زمان ارائه مدارک پذیرفته شدگان مرحله ابتدایی

در این مرحله فهرست چند برابر ظرفیت استان اعلام گردیده است. بنابراین منظور از «قبول»، صرفا در مرحله ابتدایی بوده و تایید نهایی منوط به ارائه مدارک، انجام استعلامات مرتبط و مصاحبه می باشد. در اطلاعیه های بعدی زمان و نحوه ارائه مدارک و مصاحبه به اطلاع می رسد.

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا